És el programa de millora en la gestió de l’administració i els serveis universitaris de la Universitat Politècnica de València impulsat des de la Gerència.
El programa PEGASUS va donar començament en 2006 i progressivament s’han anat incorporant les diferents unitats administratives, tècniques i de gestió
Les Unitats administratives, tècniques i de gestió que, de l’una o l’altra manera, donen suport a les activitats docents i d’investigació, o altres complementàries a aquestes:
Les Unitats, en una primera fase del Programa Pegasus, han identificat, definit, diagramat i documentat els seus processos clau, és a dir, aquells que gestionen les activitats conduents al lliurament del producte o servei a l’usuari (extern a la Unitat).
Les cartes de servei són l’instrument a través del qual s’informa els usuaris sobre els serveis que les Unitats presten, sobre els drets que els assisteixen en relació amb aquests i sobre els compromisos de qualitat en la seua prestació.
Els indicadors de rendiment estan lligats al compliment dels compromisos especificats en la carta de serveis.
Els indicadors de percepció o satisfacció dels usuaris mesuren la percepció que aquests tenen sobre el servei prestat. Aquests valors s’obtenen a partir de les enquestes anuals de satisfacció als usuaris.
Les cartes de servei Pegasus es despleguen en les pàgines webs de les unitats on també hi ha mecanismes d’atenció als usuaris com el sistema SQF (suggeriments, queixes i felicitacions) i poli[Consulta] des d’on es dóna resposta a qualsevol dubte.
El sistema Pegasus està en una contínua revisió, avaluant tant els elements i resultats globals com cadascuna de les unitats individualment.
Per a aconseguir-ho són fonamentals tant les auditories internes biennals com les auditories externes de certificació i seguiment anuals.
Les Unitats Pegasus estableixen anualment accions i plans de millora tenint com a base els resultats de les enquestes de satisfacció dels usuaris, els mesuraments dels indicadors de rendiment, la comunicacions SQF i altres fonts la informació rellevant.
El reconeixement del treball ben fet per part del personal d’administració i serveis es tradueix en incentius econòmics que es distribueixen anualment en funció dels resultats de les enquestes de satisfacció als usuaris.
Fes-nos arribar les teues comunicacions usant el sistema SQF amb el qual pots participar en la millora de la UPV. En aquesta pàgina t’expliquem amb tot detall com funciona el sistema SQF i també fem públics tots els informes que sorgeixen del sistema.
En la plataforma de gestió interna de Pegasus es defineixen els processos i serveis prestats que donaran lloc a la carta de serveis, també s’introdueixen els indicadors de rendiment i es formulen els plans de millora.
Desenvolupat en el Servei d'Avaluació, Planificació i Qualitat de la Universitat Politècnica de València